Centrum Diagnozy i Terapii
tel. 511 485 201
kontakt@urszulawarzocha.pl
Umów wizytę
O mnie
O mnie
Współpracują ze mną
Standardy ochrony małoletnich i bezpieczeństwa w terapii
Usługi
Diagnoza spektrum autyzmu
Diagnoza ADHD
Diagnoza i terapia SI
Rehabilitacja niemowląt NDT-Bobath
Diagnoza przetwarzania słuchu
Konsultacje on-line
Dla Rodziców
Informacje dla Rodziców
Kwestionariusz sensomotoryczny
Wywiad z rodzicami
Cennik
Blog
Kontakt
O mnie
O mnie
Współpracują ze mną
Standardy ochrony małoletnich i bezpieczeństwa w terapii
Usługi
Diagnoza spektrum autyzmu
Diagnoza ADHD
Diagnoza i terapia SI
Rehabilitacja niemowląt NDT-Bobath
Diagnoza przetwarzania słuchu
Konsultacje on-line
Dla Rodziców
Informacje dla Rodziców
Kwestionariusz sensomotoryczny
Wywiad z rodzicami
Cennik
Blog
Kontakt
Kwestionariusz sensomotoryczny
Imię i nazwisko dziecka
I. DOTYK
Przesadnie reaguje na niewielki ból
TAK
Nie zwraca uwagi na drobne skaleczenia
TAK
Lubi aktywności związane z brudzeniem się (malowanie palcami)
TAK
Unika aktywności związanych z brudzeniem (lepienie w plastelinie)
TAK
Nie lubi być niespodziewanie dotykany (lekko)
TAK
Lubi być dotykany (uwielbia to, poszukuje tego)
TAK
Poszukuje fizycznie agresywnego kontaktu (uderza w ludzi, ściany)
TAK
Jest szczególnie łaskotliwy
TAK
Unika używania dłoni do eksploracji dotykowej obiektów
TAK
Preferuje pewne ubrania i/lub narzeka na metki, mówi że niektóre ubrania drapią są za sztywne
TAK
II. RÓWNOWAGA I RUCH
Ma słabą równowagę
TAK
Ma lub miał duże problemy z nauką jazdy na rowerze
TAK
Podpiera głowę podczas rysowania pisania
TAK
Lubi kręcić się na karuzeli, krześle obrotowym
TAK
Często huśta się na krześle lub przyjmuje pozycję głową do dołu
TAK
Uwielbia huśtanie się na huśtawkach
TAK
Uwielbia szybki ruch
TAK
Wygląda na przerażone w przestrzeni (nie huśta się itp.)
TAK
Unika szybkiego ruchu
TAK
Ma chorobę lokomocyjną
TAK
Lubi ruch który sam inicjuje nie lubi gdy ktoś nim porusz, huśta
TAK
Nie lubi próbować nowych zadań ruchowych
TAK
Nie lubi wysokości, boi się wspinać
TAK
III. KOORDYNACJA
Ma problemy z manipulacją (cięcie, rysowanie, zapinanie)
TAK
Jest niezgrabne ruchowo, często przewraca się
TAK
Ma trudności z uczeniem się nowych aktywności ruchowych
TAK
Ma trudności z różnicowaniem prawo – lewo (powyżej 7 r.ż)
TAK
Nie trzyma kartki drugą ręką gdy pisze lub rysuje
TAK
Źle trzyma ołówek
TAK
Brzydko pisze, nie mieści się w liniach
TAK
Nie potrafi wiązać sznurowadeł, miał trudności z nauczeniem się
TAK
Ma trudności z posługiwaniem się sztućcami
TAK
Ma trudności w łapaniu i/lub kopaniu piłki
TAK
IV. NAPIĘCIE MIĘŚNI
Wygląda na rozluźnione, wiotkie
TAK
Ma nieprawidłową postawę gdy siedzi lub stoi
TAK
Zbyt mocno ściska przedmioty (np. ołówek)
TAK
Zbyt lekko ściska przedmioty (np. ołówek)
TAK
Szybko się męczy
TAK
Unika zabaw i gier ruchowych
TAK
Podpiera głowę podczas rysowania, pisania
TAK
Raczej prowadzi siedzący tryb życia
TAK
Jest niezgrabne ruchowo
TAK
Ma trudności z podnoszeniem cięższych przedmiotów
TAK
V. SŁUCH
Jest zirytowane, pobudzone lub zalęknione w miejscach gdzie jest głośno
TAK
Jest bardzo wrażliwe na dźwięki
TAK
Trudno mu skupić uwagę w miejscu hałaśliwym
TAK
Myli się wykonując polecenia słowne
TAK
Potrzebuje powtarzania poleceń, wskazówek
TAK
Myli podobne dźwiękowo słowa
TAK
Zatyka uszy na niektóre dźwięki
TAK
Lubi dziwne dźwięki, lubi powtarzać pewne dźwięki
TAK
Mruczy, śpiewa, mówi do siebie podczas wykonywania zadania
TAK
Unika zabawek, innych przedmiotów wydających dźwięki
TAK
VI. WZROK
Nadwrażliwe na światło; woli światło rozproszone, półmrok
TAK
Ma problemy z różnicowaniem kształtów
TAK
Krótki okres fiksacji wzrokowej (skupienia wzroku na przedmiocie)
TAK
Z trudnością śledzi poruszający się przedmiot, gubi go
TAK
Często mruga, ma ból głowy, załzawione oczy po czytaniu
TAK
Jest bardzo pobudzone gdy ma do czynienia z wieloma bodźcami wzrokowymi
TAK
Odmawia zasłaniania oczu, ograniczenia widzenia
TAK
Odwraca litery, sylaby, słowa
TAK
Ma problemy z przepisywaniem z tablicy, książki
TAK
Mruży oczy podczas słonecznego dnia
TAK
VII. WĘCH
Nadwrażliwe na pewne zapachy
TAK
Ignoruje nawet ostre i nieprzyjemne zapachy
TAK
Ma trudności z różnicowaniem zapachów
TAK
Często zatyka nos mówiąc, że „śmierdzi"
TAK
Nie je pokarmów bez wcześniejszego wąchania
TAK
Nadwrażliwe na zapach perfum, mydła, wody kolońskiej
TAK
Lubi wąchać różne rzeczy nie służące do jedzenia
TAK
Lubi mocno doprawione pokarmy
TAK
Preferuje pokarmy o łagodnym smaku
TAK
Ma łatwy odruch wymiotny na wiele zapachów
TAK
VIII. UWAGA I ZACHOWANIE
Jest nerwowe, pobudzone
TAK
Jest impulsywne, wyrywa się zanim zakończymy instrukcję
TAK
Ma problemy z organizacją zachowania, wykonywanych zadań
TAK
Nie może dłużej skupić się na zadaniu
TAK
Bardzo lubi biegać, skakać, jest ciągle w ruchu
TAK
Szybko i łatwo pobudzone przez dźwięki, światło itd
TAK
Niespokojne wówczas gdy trzeba być cicho i koncentrować się
TAK
Łatwo przechodzi od płaczu do śmiechu
TAK
Szybko się rozprasza
TAK
Lubi biegać podskakiwać, być w ruchu
TAK
Wyślij
Otwórz chat
WhatsApp
Cześć 👋
Jak mogę Ci pomóc?